به ریاست فرماندار

برگزاری جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آبدانان

برگزاری جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آبدانان

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آبدانان ، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست یداله حاتمی فرماندار آبدانان با حضور معاون فرماندار ،رئیس اداره تبلیغات اسلامی , مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان  و اعضای این ستاد برگزار شد..

فرماندار آبدانان در جلسه کارگروه ساماندهی امور جوانان شهرستان با بیان اینکه منابع انسانی به ویژه قشر جوان در واقع سرمایه حقیقی یک ملت بشمار می‌روند، گفت: دستیابی به توسعه جز با تکیه بر عزم، اراده، توانایی، دانش علمی و پتانسیل‌های بالقوه جوانان مستعد و تلاش برای رفع نیازها و تأمین خواسته‌های معقول و به حق آنها، همچنین صیانت و حمایت جدی از آنها و برنا‌مه‌ریزی هدفمند در جهت رشد و شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های این قشر فعال و مستعد ممکن نیست .

حاتمی ، با بیان اینکه نوجوان و جوانان از انرژی زیادی برخوردار هستند، گفت: اگر از این انرژی به درستی استفاده نشود مشکلات زیادی ببار خواهد آورد و اگر این پتانسیل به خوبی مدیریت شده و در جهت توسعه و پیشرفت کشور از آن بهره گرفت می توان گام های موثری در این رابطه برداشت.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آبدانان درادامه ابراز داشت: ضروری است در راستای حل معضلات جوانان از قبیل ازدواج، اشتغال، اوقات فراغت و ... سند راهبردی امور جوانان با محوریت اداره ورزش و جوانان تدوین شود تا با تغییر و تحولات اداری و سایر مسائل بتوان با رجوع به این سند که در واقع سندی علمی و کارشناسی شده است، برنامه ریزی مناسبی جهت رفع مسائل جوانان به صورت مداوم شکل گیرد.

ایشان تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و معرفی نمونه‌ها و الگوهایی از ازدواج‌های موفق و آسان و در عین حال اقدامات اقتصادی، بسیار می‌تواند در امر ازدواج جوانان مؤثر و موجب تسریع آن شود.

فرماندارآبدانان  با اشاره به اهمیت اشتغال جوانان تاکید کرد : اشتغال جوانان در جامعه باید در رأس امور مورد پیگیری مسؤولان قرارگیرد، چراکه بیکاری و بلا تکلیفی قشر جوان می تواند آسیب های جدی و جبران ناپذیری را بر جامعه وارد کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان آبدانان اظهار داشت: همه دستگاه های عضو کارگروه اشتغال شهرستان باید به صورت منسجم بستر های مناسب را برای جوانان فراهم کنند تا در قالب طرح های اشتغالزایی با ایجاد فرصت های شغلی به کاهش معضلات و مشکلات بیکاری کمک نمایند و زمینه رشد اقتصادی را فراهم کنند.

در ابتدا جلسه باقری  رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ضمن عرض سلام و تقدیر و تشکر از فرماندار شهرستان به جهت تشکیل این جلسه و خیر مقدم خدمت روسای ادارات، سازمانهای مردم نهاد و جمعی از جوانان و نوجوانان حاضر در جلسه   اذعان داشتند :جلسه امروز با موضوع ازدواج و خانواده و اشتغال  جهت برنامه ریزی طرح ها و ارائه برنامه ها و برگزاری کارگاه آموزشی ازدواج ویژه جامعه هدف زیر مجموعه ادارات در راستای افزایش ازدواج آگاهانه و پایدار در میان جوانان و کاهش آمار طلاق رسمی و عاطفی تشکیل گردیده است . لذا ازهمه دستگاههای اجرایی خواهشمند است جهت هرچه با شکوه تر برگزاری این برنامه ها نهایت مشارکت و همکاری را با اداره ورزش و جوانان شهرستان داشته باشند.

تعدادی از جوانان حاضر در جلسه نیز دیدگاه های خود را در خصوص امور مربوط به جوانان و لزوم توجه بیش از پیش به این قشر از جامعه و تسریع در به سرانجام رساندن برنامه های مربوط به آنان، مطرح کردند.

در پایان از تعدادی از جوانان شهرستان در حوزه های ورزشی ؛ قرآنی  و همچنین از دو زوج جوان با اهدا لوح سپاس  و هدایایی تقدیر بعمل آمد .

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است