به ریاست فرماندار آبدانان

جلسه شورای اداری شهرستان تشکیل شد

جلسه شورای اداری شهرستان تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آبدانان _ ، جلسه شورای اداری شهرستان آبدانان به ریاست مهندس یداله حاتمی فرماندار آبدانان و با حضور امام جمعه و اعضای شورای اداری شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا سوری امام جمعه آبدانان ضمن تسلیت ایام فاطمیه دوم و شهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه (س) و تسلیت دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و تبریک انتصاب فرماندار جدید شهرستان گفت : شهید در لغت به معنی ((گواه)) است و در اصطلاح به کسی گویند که در مجرای شهادت قرار گرفته و در راه خدا کشته می شود.

امام جمعه آبدانان خاطر نشان کرد : شهادت، اوج تعالی انسان است. در فرهنگ اسلام و بخصوص تشیع، ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت، شهادت است. شهید کسی است که با نثار جان خود، درخت اسلام را آبیاری کرده و فساد را ریشه کن می کند.

وی افزود : مقام شهید خیلی نزد خداوند بالاست که حتی در روز قیامت یکی از شفاعت کنندگان هستند زیا که شهید کسی است که بالاترین دارایی خود یعنی جانش را در راه خدا نثار کرده است . .

در ادامه این جلسه مهندس حاتمی فرماندار آبدانان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت : سردار سلیمانی کسی بود که بجز جاودانگی به چیز دیگری راضی نمی شد و به این ارزوی دیرینه خود یعنی شهادت هم نائل شد و انشالله ماهم معرفت بگیریم از این مسیری که ایشان طی نمودند .

وی افزود : تکریم ارباب‌رجوع را سرلوحه کارمان قرار دهیم این نکات را مدنظر خود قرار دهید؛ خدمت به مردم و حل مشکلات مردمی و بحث حقوق شهروندی از مهمات انجام کار در ادارات است.چرا که همه ما مدیران یک امانت بر عهده داریم و آن خدمت رسانی به مردم و جمهوری اسلامی اسلامی است .

فرماندار آبدانان در بخش دیگری از سخننانش خاطرنشان کرد : دولت سیزدهم بر گرفته از رای مردم است و مقام عظمای ولایت نیز آن را تنفیذ نموده است که این دولت خودرا مسئول می داند که در راه رفع مشکلات مردم گام بردارد .

مهندس حاتمی تصریح کرد : دولت در بحث اقتصادی سعی دارد که یک جراحی بزرگ اقتصادی انجام دهد که یکی از این اقدامات حذف تدرجی ارز یارانه است که به بعضی از کالا ها پرداخت می شده است که این خود باعث شده بود در این خصوص فساد و رانت بوجود آید و مردم کمتر از سود آن بهره مند شوند و وظیفه همه ما و اصحاب رسانه است در این خصوص برای مردم شفاف سازی نماییم .

نماینده عالی دولت در خصوص مسائل شهرستان بیان نمود : اولویت اول کاری من در حوزه راه است چرا که اگر ما می خواهیم توسعه ای داشته باشیم باید راه های ارتباطی مطمعن و ایمن داشته باشیم .

وی اظهار کرد : همه ما باید جهت توسعه و پیشرفت شهرستان تلاش کنیم و با اتحاد و همدلی کارها را بپیش ببریم و خدمتی انجام دهیم برای پیشرفت شهرستان و رفاه مردم و متاسفانه در این یک دهه مشکلات ما در ادارات به تاخیر افتاده است و بعضی از ادارات با هم مشکلاتی دارند و در این جا تاکید می کنم که هیچ یک از ادارات حق ندارند برای رفع مشکلات و دریافت مطالبات خود کارشان به محاکم قضایی کشیده شود ؛ بلکه باید به فرمانداری به عنوان محور رفع اختلافات مراجعه کنند .

ایشان ضمن تذکر به بانکها در خصوص امهال وام های کشاورزی گفت : ساعات کاری بانکها ابلاغ شده است و همه بانکها باید راس ساعت 7و نیم صبح خدمات رسانی را به ارباب رجوع شروع نمایند .

فرماندار آبدانان در پایان سخنان خود ضمن انتقاد از بعضی بی نظمی های اداری در خصوص حضور مدیران و کارکنان در محل کار خود گفت : حراست فرمانداری بصورت روزانه از ادارات شهرستان بازدید بعمل آورده و نتیجه این بازدید ها به استانداری گزارش خواهد شد .

فرماندار آبدانان ضمن تاکید بر لازم الاجرا بودن مصوبات شورای اداری ؛ افزود : مصوبات شورای اداری باید پیگیری و اجرا وهمه ادارات نتیجه را بصورت کتبی به این فرمانداری اعلام نمایند .

در پایان پس از بحث و تبادل نظر اعضا مصوباتی به شرح زیر به تصویب رسید :

1-مقررگردید :کلیه ادارات تا پایان دی ماه نسبت به راه اندازی شبکه دولت اقدام نمایند و در پایان دی ماه هیچگونه نامه دستی قابل قبول و دریافت نخواهد بود

2-مقررگردید کلیه مدیران ادارات از طریق مدیران کل خود اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور به استان ایلام را پیگیری نموده و نتیجه را کتبا به این فرمانداری اعلام نمایند. و ضمنا" اعتبارات عمرانی تخصیصی را از طریق مدیران کل خود پیگیری نمایند .

3-مقررگردید : ریاست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان پیگیری لازم را در خصوص استقرار متخصص بیهوشی در شهرستان را بعمل آورده و نتیجه را کتبا به این فرمانداری اعلام نماید .

4-مقرر گردید : کلیه مسئولین ادارات ضمن حضور بموقع خود و کارکنان در محل کار ؛ تکریم ارباب رجوع را بعمل آورند .

5-مقرر گردید : کلیه مسئولین ادارات تحت هیچ شرایطی در مواقع بحرانی از شهرستان خارج نشده و برنامه ریزی لازم را در جهت رفع بحران در مواقع بحرانی داشته و از آمادگی لازم برخوردار باشند .

6-مقرر گردید : حراست فرمانداری بصورت روزانه از ادارات شهرستان بازدید بعمل آورده و نتیجه را بهاستانداری انعکاس دهد .  7-مقررگردید : کلیه مسئولین ادارات شهرستان در هنگام خروج از شهرستان یا ماموریتهای اداری ضمن هماهنگی قبلی با فرمانداری نسبت به معرفی جانشین خود بصورت کتبی اقدام نمایند .

8-مقرر گردید : ادارات راهداری و شهرسازی توسعه راههای مواصلاتی شهرستان را پیگیری نموده ودر این خصوص اقدامات لازم را بعمل آورند . .

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است