با حضور معاونت توسعه مدیریت و منابع استاندار

جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا شهرستان آبدانان برگزار شد .

جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا شهرستان آبدانان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آبدانان _ جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان آبدانان  با حضور بسطامی معاونت توسعه مدیریت و منابع  استاندار ، سیروس مرادحاصلی فرماندار؛ اصحاب رسانه  و سایر اعضای ستاد در محل فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه فرماندار آبدانان با ارایه گزارشی از مجموعه اقدامات انجام گرفته  در راستای مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان ،روند مبارزه با این ویروس را با همکاری همه نهادها اعم از بسیج، سپاس، دادستاتی، نیروهای نظامی و انتظامی و خصوصا مردم مثبت ارزیابی کرد

  سیروس مرادحاصلی مهمترین دغدغه مردم را شروع پیک جدید و همزمانی آن با فصل پاییز و شیوع دیگر ویروسها دانست و گفت: از آنجا که شهرستان به لحاظ امکانات درمانی و فضای فیزیکی با مشکل مواجه است لذا باید تدابیری اندیشیده شود تا هر چه سریعتر ساختمانهای نیمه کاره شبکه های بهداشت تکمیل و با بهره برداری و افزایش امکانات و خدمات در این حوزه رضایت خاطر مردم را فراهم آوریم

وی ادامه داد:در حوزه عمران و آبادی طرحهایی در منطقه در دست اقدام است که به سبب نبود اعتبارات تعطیل و درصورت تزریق اعتبارات و به سرانجام رسیدن تحولی در سطح شهرستان ایجاد خواهند کرد.

در این جلسه معاونت شبکه بهداشت و درمان استان از پیگیری و دلسوزی رسانه ها و در راس آن فرماندار در جهت مبارزه با ویروس کرونا و کاهش آمار مبتلایان در این شهرستان قدردانی کرد وگفت: مهمترین عامل بازدارنده این ویروس آموزشهای عمومی و رعایت دستورالعملهای بهداشتی است که رسانه ها نقش بی بدیلی در این امر دارا می باشند.

جمیل صادقی فر با تشریح روند ورود ویروس کرونا به کشور گفت: اولین کرونایی ایران در استان قم مشاهده و اولین کروناییهای ایلام در شهرستانهای ایوان و مهران که هر دو منشا قم بودند شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت قبل از ورود ویروس به کشور تدابیر لازم برای مبارزه با آن اندیشیده و از آغاز شیوع بیماری اول اسفند تا قبل از خرداد ماه که همزمانی با عید و فصل دید بازدید بود با اعمال پروتکلها و التهاب جامعه و ترس مردم بیماری سیر نزولی داشت

وی افزود:در این ایام کمترین مبتلا و تلفات داشتیم اما از زمان بازگشایی ها و کاهش پروتکلها و ریختن ترس مردم نسبت به کرونا میزان مبتلایان و فوتیها افزایش چشمگیری یافت بطوریکه تا قبل از خرداد آمار مبتلا بیش از هزار نفر و نیز قریب 20 نفر بستری بودند اما فقط در تیر ماه بیش از سه هزار نفر مبتلا و 180 نفر بستری شدند.

دکتر صادقی فر آبدانان را جز سه شهرستان با وضعیت مناسب از نظر میزان مبتلا دانست و گفت: در آبدانان به ازای هر ده هزار نفر جمعیت 74 نفر مبتلا دارد که میانگین استانی آن 93 نفر است.

وی رعایت پروتکلها و استفاده از ماسک را تنها واکسن کرونا عنوان و خاطرنشان کرد:همه دستگاهها و مردم موظف به رعایت این دستورالعمل حداقل تا پایان سال هستیم.

این مقام مسئول با ابراز گلایه از بعضی دستگاها خصوصا بانکها در عدم اجرای پروتکلها تاکید کرد :اگر این روند ادامه داشته باشد مجبور به پلمپ بعضی بانکها خواهیم بود.

معاونت توسعه مدیریت و منابع  پشتیبانی و نیروی انسانی استانداری ایلام ضمن ابلاغ سلام ویژه استانداربه مردم آبدانان وتشکر ازفعالیتهای انجام گرفته توسط مردم ومسئولین شهرستان  گفت : بامساعدت وپیگیری دانشگاه علوم پزشکی وکمک استانداری، بزودی اعتبارات موردنیاز دوطرح بزرگ‌ عمرانی حوزه سلامت شامل ساختمان ستاداداری شبکه وساختمان درمانگاه شماره یک شهرابدانان تامین واین دو پروژه به بهره برداری میرسند.

🔶وی از احداث دوواحد خانه بهداشت روستایی درمورموری وسرابباغ ازمحل اعتبارات" ۲"درصدنفت وگاز توسط دانشگاه علوم پزشکی درماههای آینده خبرداد وافزود؛ کلیه مباحث ،نیازها ومطالبات اصحاب رسانه مردم شریف شهرستان آبدانان دسته بندی وبصورت کتبی خدمت شخص استاندارمحترم جهت صدور دستورات واقدامات لازم ارائه میگردد.

بسطامی با هشدار به مردم استان جهت مراقبت از سلامت خود، خانواده و اطرافیان گفت: شرایط فعلی نگران کننده است. اگر مراقبت نکنیم گرفتار می شویم بنابراین لازم است تا هم استانی های محترم با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و لغو سفرهای غیرضروری، از جان خود و خانواده هایشان مراقبت نمایند چرا که پیشگیری از این بیماری با تعامل همه جانبه مردم قابل اجراست.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است