فرمانداری آبدانان

برگزاری جلسه پدافند غیر عامل در آبدانان

برگزاری جلسه پدافند غیر عامل در آبدانان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آبدانان :جلسه پدافند غیر عامل به ریاست مراد حاصلی فرماندار و حضور شریفی مدیر کل پدافند غیر عامل استان ایلام و هیئت همراه و روسای برخی ادارات و نهادهای شهرستان ، در محل سالن جلسات فرمانداری آبدانان برگزار گردید . در این جلسه ابتدا مراد حاصلی ضمن خوش آمدگویی  به مهمانان و حضار ، پدافند غیر عامل موضوعی مهم و اساسی برای حفظ امنیت در کشور ارزیابی کرد و در این برهه زمانی که کشور از نظر سیاسی و اقتصادی در موقعیت خاص قرار دارد پرداختن به این موضوع و آموزش های لازم به جامعه در جهت فراگیری راهکارها و دستورالعمل های پیشگیرانه این حوزه را ضروری دانست .

در ادامه شریفی مدیر کل پدافند غیر عامل استان ایلام  در تعریف و اهمیت پدافند غیر عامل گفت : سرزمین ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و سیاسی خودهمواره درطول تاریخ شاهد بلایای طبیعی و غیرطبیعی بسیاری بوده و خسارت مالی وانسانی فراوانی متحمل شده است از این رو جایگاه نظری و عملی پدافند دربرابر بحران دراین گستره اهمیت بسیاری دارد دراین میان پدافندغیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ای است که موجب کاهش اسیب پذیری نیروی انسانی ساختمان ها و تاسیسات شهری وتجهیزات و شریانهای شهری و منطقه ای درمقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن میگردد با توجه به این مسائل کاربرد پدافندغیرعامل و توجه به اصول آن دربرنامه ریزی شهری میتواند تا حد زیادی به کاهش اثار مخرب این نوع بحران ها بیانجامد و در شرایط کنونی از واجبات مورد توجه برای حفظ امنیت و بقا در جامعه است . ایشان افزود : بسیاری از کشورهای متخاصم و زورگو که تاب موفقیت و استقلال و خود اتکایی در کشور ما را ندارند از هر طریق ممکن سعی دارند به کشور آسیب برساند که یکی از اصلی ترین شیوه های آنها همین پدافند غیر عامل است و ضرورت دارد که تمام جامعه زیر چتر آموزش های این حوزه قرار بگیرد .

شریفی در خصوص تنوع زیستی ، جنگ بیولوزیک و نقش پدافند غیر عامل در این زمینه گفت :

 نتايج تحقيقات متعدد نشان مي دهد که %73 از عوامل بيماري زاي مشترک بين انسان و دام نوپديد مي باشند. فرضيه محتمل اين است که بعضي از پژوهشگران با دست ورزي ژنتيکي روي عوامل بيماري زا در صدد ايجاد بيماري هاي خطرناک و وارد کردن خسارات گسترده تري در جوامع هدف مي باشند. از آنجائيکه در بين گونه ها و نژادهاي مختلف گياهان و جانوران تفاوت بسيار معني داري براي مقاومت در برابر بيماري ها و سازگاري با شرايط محيطي وجود دارد بنابراين کشورهايي که از تنوع زيستي بالاتري برخوردارند توانايي بيشتري در مقابله با بيماري هاي گوناگون را دارند و در صورت بروز حوادث (طبيعي يا غيرطبيعي) امکان جايگزيني و تکثير گونه و يا نژاد مقاوم بيشتر است. بنابراين با کاهش آسيب پذيري زيرساخت ها و اداره مطلوب جامعه در مديريت بحران، قدرت بازدارندگي در برابر هر گونه تهديد جديدي افزايش مي يابد و کشور از قدرت ملي بالاتري برخوردار مي شود، بعبارت ديگر در اين زمينه اهداف اصلي پدافند غير عامل محقق مي گردد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است